جرثقیل ها را بیشتر بشناسیم

, ,
جرثقیل ها را بیشتر بشناسیم

جرثقیل ها را با میکروصنعت بیشتر بشناسیم

جرثقیل یدک کش به عنوان یکی از گونه های جرثقیل شناخته شده است که همانند دیگر جرثقیل ها وظیفه ی حمل و انتقال و بلند کردن اجسام سنگین را بر عهده دارد . هر جرثقیل در نوبه ی خود برای کاربرد ویژه ای تولید و ساخته شده است . در این مقاله می خواهیم چند نمونه معروف از جرثقیل های موجود را با هم بررسی کنیم و کاربرد آن ها را بیشتر بشناسیم .

یکی از مدل های معروف جرثقیل ها جرثقیل سبد دار می باشد که همه ما بار ها و بار ها آن ها را دیده ایم . از این نوع از جرثقیل در مواردی همچون تعمیرات ، نصب انواع بنر و یا تمیز کردن و شستشو و یا رنگ کردن ساختمان ها استفاده می کنند . همان طور که متوجه شدید این جرثقیل های سبد دار برای مکان های مرتفع بسیار مناسب هستند .

گونه های مختلف جرثقیل

گونه دیگری جرثقیل ها نیز تولید شده اند که به جرثقیل سقفی معروف هستند . عمده مصرف این جرثقیل ها برای مکان هایی است که سقف های کوتاهی دارند و در آن ها امکان استفاده از جرثقیل های ماشینی وجود ندارد . یکی از مکان های مناسبی که در آن از جرثقیل های سقفی استفاده می شود سوله ها هستند .

گاهی جرثقیل سقفی را با نام جرثقیل جک پالت می شنویم . این دو در حقیقت با یک دیگر تفاوت هایی دارند . درست است که هر دو جز جرثقیل های سقفی هستند که برای مکان هایی با سقف کوتاه همچون سوله ها استفاده می شوند . اما تفاوتشان در این است که جرثقیل جک پالت یک ماشین متحرک است .

شاید برایتان سوال پیش بیاید که در سوله هایی که سقف بلندی دارند و در واقع اجازه نصب و کار کردن با جرثقیل های ماشینی را دارند از کدام نوع جرثقیل استفاده می شود ؟ در جواب این سوال می توانیم پاسخ دهیم که در این سوله ها از جرثقیل هایی با نام جرثقیل های بوم بلند استفاده می شود . همچنین از این نوع جرثقیل ها در پروژه های ساختمانی بلند و مرتفع نیز استفاده می شود .

در این بین نوعی از جرثقیل ها هم هستند که برای حمل خودرو مناسب هستند و با نام جرثقیل یدک کش معروفند . که مجموعه میکروصنعت در تولید و ساخت این جرثقیل ها فعال می باشد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.