شناخت بیشتر انواع جرثقیل

, ,
شناخت بیشتر انواع جرثقیل

شناخت بیشتر انواع جرثقیل و ساخت آن با میکرو صنعت

جرثقیل برجی (تاور کرین)

این نوع جرثقیل معمولا در ساختمان‌ های مرتفع مورد استفاده قرار میگیرد و به سه صورت بر روی زمین نصب میشود. اینگونه جرثقیل ها با توسعه تکنولوژی و رویکرد شهر ها برای ساخت سازه های بلند مرتبه رونق یافته و امروزه در سراسر نقاط جهان بخصوص در ساختمان آسمان خراش ها بکار میرود. بخاطر شعاع عمل وسیع و ارتفاع بسیار زیاد این نوع جرثقیل ها بر روی بنای در حال ساختمان تکیه میکنند و با پیشرفت ارتفاع ساختمان بالا میروند.

جرثقیل‌های موبایل (ماشینی)

جرثقیل موبایل، جرثقیلی است که دارای بازویی است که میتواند حرکت کند و حرکت جرثقیل بدون مسیر مشخص ، میباشد و بار برداری جرثقیل بر اساس مرکز ثقل و پایداری آن میباشد. بر روی زمین به دو صورت ثابت (نصب جک) و کارگاهی (متحرک با بار) عمل میکند.

جرثقیل های متحرک

ابتدایی ترین نوع جرثقیل شامل تیرچه های فولادی است که که از ابتدا پهن و رفته رفته نازک میشوند و بر روی سکوی متحرکی سوار شده اند. سکویی که جرثقیل بر آن سوار میشود خود میتواند بصورت ریلی یا توسط چرخ حرکت کند و یا حتی یک تراکتور یا کامیون باشد. تیرچه ها در انتهای خود توسط یک سری لولا و اتصالات محکم شده و میتوانند توسط کابل یا جک های هیدرولیکی بالا و پایین بروند.

جرثقیل‌های سقفی

سازه ای است که به مرور زمان توسعه یافته و امروزه در انواع مختلفی عرضه و استفاده میشود و ابزاری است جهت جابه جایی و حمل اجسام سنگین در صنعت استفاده میشود و شامل اجزای از تیر آهن ، یک عدد قلاب و یک عدد کابل برای حمل که به تیر آهن وصل میشود. که از این قلاب برای بلند کردن اجسام استفاده میشود. و برای محیط های سر پوشیده مانند سالن ها ، کارخانه ها و … استفاده میشود .

موارد کاربرد، در سالن‌ های صنعتی و تولیدی یا سایر خطوط (انبار، تعمیر و …) در ارتفاع بر روی خطوط باربر کناری قبل نصب هستند. عموما به دو شکل جرثقیل سقفی تک پل و جفت پل مورد استفاده قرار میگیرند.

برای ساخت انواع جرثقیل میتوانید با میکروصنعت در ارتباط باشید تا بهترین جرثقیل را دارا باشید میکروصنعت مطابق استاندارد ها ساخت جرثقیل را انجام می دهد بنابراین میتوانید برای دریافت بهترین جرثقیل میتوانید با میکروصنعت در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.